Pagina instellingen

Tekstgrootte

  • Home
  • Ik zoek een school
    • Onze missie en visie
    • Ouders over de school
    • Kinderen over de school
    • Kennismaken
    • Aanmelden
    • Contact
  • Ons onderwijs
    • Onze plannen
    • Onze schoolgids
    • Passend onderwijs
    • Lezen en taal
    • Rekenen
    • Schrijven
    • Burgerschap
    • Kunst en cultuur
    • Engels onderwijs
  • Praktische informatie
    • Algemene regelingen
    • Team
    • Organisatie
    • Schooltijden
    • Schoolkalender
    • Schoolvakanties
    • Ouderavonden
    • Medezeggenschapsraad
    • Ouderraad
    • Protocollen
    • Vacatures
    • Onze stichting

Organisatie

Groepsleerkrachten

Leerkrachten maken het verschil. Leerkrachten die pedagogisch en didactisch vaardig zijn, halen méér uit de leerlingen. Hun leerlingen halen betere resultaten en hebben meer plezier in de lessen. Er worden hoge eisen gesteld aan de didactische en pedagogische vaardigheden van onze leerkrachten.

Coördinator leerlingenzorg (CLZ)

De coördinator leerlingenzorg is belast met de zorg voor de continuïteit van de leerlingzorg. De taken die daarvoor uitgevoerd worden, zijn zeer divers. Zo stelt de coördinator leerlingenzorg bijvoorbeeld de toetskalender op, draagt zorg voor de toetsmaterialen en bewaakt de planning en de uitvoering van de methodeonafhankelijke toetsen. De coördinator leerlingenzorg staat de groepsleerkrachten bij met de verwerking en de analyse van de toetsresultaten. Bovendien wordt drie maal per schooljaar met elke leerkracht een groepsbespreking gevoerd om de vorderingen van alle leerlingen te monitoren. Naast het intensieve contact met de groepsleerkrachten en de directie onderhoudt de coördinator leerlingenzorg ook contact met diverse bij de zorg betrokken externe instanties.

Locatieleider

De leiding van de school wordt gevormd door de directeur en de locatieleider. De dagelijkse, organisatorische leiding op de school is in handen van de locatieleider. Voor u als ouder is de locatieleider van de school het aanspreekpunt binnen de schoolleiding. Hij verzorgt de intake van nieuwe leerlingen en behandelt de verlofaanvragen.

Directeur

De directeur is eindverantwoordelijke voor de totale schoolorganisatie en richt zich o.a. op het personeelsbeleid, de financiële beleidsvoering en het leiden van het proces van onderwijskundige en organisatorische beleidsvorming. Daarnaast houdt hij zich bezig met het leerlingenbeleid en de leerlingenzorg en is verantwoordelijk voor het veiligheidsbeleid. Tot haar takenpakket hoort ook het overleg met de medezeggenschapsraad en het onderhouden van contacten met het bevoegd gezag, de rijksinspectie, het samenwerkingsverband Passend Onderwijs, de arbo-dienst, de gemeente en onderwijsbegeleidingsdiensten. Tevens is zij verantwoordelijk voor het uitvoeren van externe relatieverzorging, representatie en het P.R.-beleid. Namens De Polsstok neemt zij deel aan het managementteamoverleg, waarin alle directeuren van de scholen van de Stichting Onderwijs Primair zitting hebben. Zij is ook eindverantwoordelijk voor o.b.s. Prins Bernhard in Lekkerkerk . De directeur is voor anderhalve dag in de week werkzaam voor onze school.

ICT-coördinator

Deze leerkracht houdt zich door het uitwerken en ondersteunen van het computergebruik specifiek bezig met de kwaliteit van het ICT-onderwijs binnen De Polsstok.

Een andere taak is advisering van de directie omtrent ICT-zaken. De ICT-coördinator onderhoudt de website van de school. De ICT-coördinator is contactpersoon voor extern deskundigen als het gaat om storingen, installatie, implementatie, beheer en periodiek onderhoud van hard- en software. Bovendien is de coördinator lid van het netwerk ICT-coördinatoren openbaar onderwijs Krimpenerwaard.
 

OBS De Polsstok

Bernhardstraat 40
2825 BE Berkenwoude

0182-362540

directie.polsstok@onderwijsprimair.nl

Schooltijden

Ma 8:30 uur tot 14:00 uur 
Di 8:30 uur tot 14:00 uur 
Wo 8:30 uur tot 14:00 uur 
Do 8:30 uur tot 14:00 uur 
Vr 8:30 uur tot 14:00 uur 

Onderwijs Primair

Stichting Onderwijs Primair is een stichting voor openbaar onderwijs. Dat betekent dat de wezenskenmerken van het openbaar onderwijs uitgangspunt zijn in ons denken en handelen.


Klik hier voor meer informatie

  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools